Підсумки онлайн-конференції

З метою систематизувати педагогічний досвід роботи з проблеми закладу, узагальнити дослідження щодо роботи над ІІ-м етапом науково-методичної теми закладу «Вдосконалення сприятливих умов освітнього процесу на основі розвитку самоосвітньої й творчої активності педагогів» була проведена онлайн-конференція на тему «Єдиний освітній проект науково-методичної теми - запорука ефективного функціонування пізнавально-виховної діяльності гуртківців».

Захід складався із підготовчого етапу - завантаження матеріалів досвіду роботи колег; ознайомлюючого етапу - вивчення ідей колег (23-31 травня 2022 року) та підсумкового етапу, 31.05.2022 року, - обмін напрацьованими матеріалами онлайн-конференції.

Онлайн-конференція - це не тільки підсумок роботи колективу за навчальний рік, не тільки накопичення досвіду та професійних вмінь і знань, а й поштовх для майбутніх напрацювань, фундамент для ціленаправленої співпраці з підростаючою молоддю.

Наші надбання, родзинки, методичні матеріали можна переглядати за посиланням: wym-1655447420838

Лауреат обласного конкурсу авторських програм

/Files/images/boroday/1.jpg

28 січня 2020 року з метою підвищення професійного рівня і розвитку творчого потенціалу фахівців психологічної служби в системі освіти України було проведено II (обласний) етап конкурсу авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів «Нові технології у новій школі» у номінації «Корекційно-розвиткові програми».

На конкурс було подано 22 авторські програми педагогічних працівників закладів освіти м. Кропивницького, м. Олександрії, м. Знам'янки, Новоукраїнського, Кропивницького, Олександрівського, Олександрійського, Онуфріївського, Знам'янського, Компаніївського, Вільшанського, Новгородківського, Гайворонського, Петрівського районів та Маловисківської ОТГ.

У зв’язку з карантинними заходами офіційні результати конкурсу стали відомі нещодавно. На підставі рішення журі від 28 січня 2020 року, протокол № 2, відповідно наказу начальника управління освіти, науки, молоді та спорту Кіровоградської ОДА від 17 лютого 2020 року № 131-од «Про підсумки обласного конкурсу авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів «Нові технології у новій школі» у номінації «Корекційно-розвиткові програми»» за результатами конкурсу лауреатом II (обласного) етапу визнано БОРОДАЙ Ірину Вікторівну, практичного психолога-методиста Центру дитячої та юнацької творчості імені Олександра Шакала Олександрійської міської ради.

Передовий педагогічний досвід практичного психолога тепер мають змогу вивчати та впроваджувати в роботу працівники соціально-психологічних служб закладів освіти міста.

ПРЕДСТАВЛЕННЯ ПРОЕКТУ ЩОДО ВИКОНАННЯ ВСЕУКРАЇНСЬКОЇ АКЦІЇ «ВИХОВУЄМО В ДІТЯХ ДОБРОТУ »

«Добра людина із доброї скарбниці серця добро виносить, а лиха із лихої виносить лихе. Бо чим серце наповнене , те говорять уста його», - так записано в Законі Божім. Цю заповідь знають всі , але не кожен дарує добре. А педагог, має виконувати сам і навчати інших віддавати тепло,сіяти добро,проявляти мудрість та милосердя; хоч краплинку доброго вчинку і лагідного свого слова передати дітям, оточуючим. Щоденно, ці краплинки вчительського тепла, творчої майстерності, стриманості, ввічливості передаються нашими педагогами нашим вихованця Центру дитячої та юнацької творчості імені О. Шакала.
Особливо « краплинки доброти та милосердя» почастішали в наш нелегкий час, час кровопролиття. Жодна людина не байдужа до трагічних бойових дій, до тяжкої долі нашого народу; так, і працівники нашого закладу вносять по крапельці допомоги воїнам АТО та їх рідним (обереги, малюнки, консервація, ярмарки тощо …)
Вчасно запропонована Всеукраїнська акція «Виховуємо в дітях доброту», якою керують представники Інституту інноваційних технологій і змісту освіти, Національної спілки журналістів України, Редакції часопису«Розкажіть онуку» та до якої долучився наш педагогічний колектив. Ми спланували проект ,включили різноманітні заходи, але всі вони мають створювати в маленьких серцях острівці любові, милосердя, співчуття болю до близьких, рідних, знайомих та не знайомих, живих воїнів та ранених. Ми впевнені, що краплинки потрібного ,отримані малечею на заняттях, будуть поповнювати ці острівці доброти і щоразу заново збагачуватимуться,а переповнившись теплом, передаватимуть його іншим. А основне, вчимо,щоб збагачене дитяче сердечко, прагнуло і само творити та дарувати тепло іншим.
Тому пропонуємо наш проект «Виховуємо в дітях доброту».

В рамках Всеукраїнської акція «Виховуємо в дітях доброту»

Гурток «Писанкарство»

Керівник: І.Міхалєвіч

Тема. Як налагодити добрі стосунки з однокласниками,однолітками,гуртківцями.

Мета: допомогти згуртувати новостворений колектив на час літнього оздоровлення.

Форма проведення : тест

I Слово педагога - Далеко не всіх влаштовують стосунки з однолітками. Часто це стає проблемою, яку потрібно вирішувати. Як же налагодити добрі стосунки з колективі? Спобуємо розібратися. Спочатку пропоную визначити: чому до тебе недружелюбно ставитьсядехто в колективі? Яка причина? Як і в кожному тесті, даю вам варіанти, а ви визначите котрийсь із них самі. Говорити про це вголос не потрібно.

II Тест. Причини непорозуміння

«Взаємне нерозуміння смаків»

Причина № 1

Ти відрізняєшся зовнішнім або внутрішнім світом від своїх однолітків. Наприклад, ти любиш слухати рок, одягатися в цьому ж стилі. Вони не розуміють тебе. Або інша ситуація, ти навпаки тихоня, любиш спокійно почитати цікаву книгу, а однокласники та гуртківці такі галасливі, читають якісь гламурні журнали і т.д. Загалом, діагноз ясний: у вас взаємне нерозуміння смаків.

«Винна я сама»

Причина № 2

Вся справа в твоїй сором'язливості. Напевно тобі не вистачає сміливості підійти до своїх однокласників, гуртківців , які грають в «Мафію» або «Контакт» на перерві, щоб пограти разом з ними. Або ще, тобі здається, що ти обов'язково скажеш якусь дурницю, що над тобою будуть всі сміятися. В душі ти сподіваєшся, що діти самі покличуть тебе грати разом з ними. Але, так чи інакше це не відбувається.

«Повне нерозуміння, чому такі відносини»

Причина № 3

Ти не сильно відрізняєшся від своїх однокласників, однолітків ,гуртківців ,але все одно не розумієш, чому вони не хочуть з тобою дружити. Може, тобі нецікаво з ними спілкуватися, а їм - з тобою?

III Обговорення.

Ну що ж, кожен для себе, думаю, вже вияснив, у чому може полягати причина непорозумінь при спілкуванні з однокласниками,гуртківцями,однолітками.

-Чи готові ви змінитися заради поліпшення стосунків з однолітками?

-Чи варто підлаштовуватися під когось, аби на тебе звернули увагу?

- Що саме ви готові змінити?

-Чи є виправданим глузування з однокласника, котрий, на твою думку, не такий як всі?

IV Підсумок

-Так чи інакше компроміси знаходити потрібно. Якщо тобі хочеться мати успіх серед однокласників, однолітків,гуртків змінюйся на краще, експериментуй. Якщо тобі цікаво поза класом, школою,позашкільним закладом - це твій особистий вибір, ніхто не має права вимагати від тебе змін заради уваги оточення.

Гурток «Писанкарство»

Керівник: І.Міхалєвіч

Тема. Чи виявляєш ти толерантність?

Мета: формувати у вихованців критичне мислення, потребу в самоаналізі та адекватній самооцінці, відповідальне ставлення до власної поведінки та вчинків; вчити чуйності, уважності по відношенню до оточуючих, вчити бути чесним із собою.

Обладнання: бамбукові палички, нитки жовтого та брунатного кольорів.

Форма заходу: тест.

Методи: аналіз життєвих ситуацій, створення ситуацій морального вибору, метод гри.

Хід заходу

1. Вступне слово

-Діти, пропоную вам пройти короткий тест за темою “Чи виявляєш ти толерантність ”? Для початку нам належить з'ясувати, як ви розумієте слово "толерантний ”? (відповіді дітей)

- Толерантний — значить добрий, уважний до інших. Так? Отже, тест містить сім запитань та два варіанти відповідей. Слухайте уважно запитання і правдиво відповідайте на них. Яким чином це робити, зараз дізнаєтеся.

(Керівник роздає бамбукові палички, нитки тримає в руках).

2.Пояснення до тесту

- Умови: слухаєте запитання, обираєте один варіант відповіді — або а, або б. Якщо вам підходить варіант а, то ви берете жовту нитку і в'яжете на тростинку. Якщо більше підходить варіант б, то берете фіолетову нитку і теж її прив 'язуєте. Жовті нитки краще в'язати з одного кінця, фіолетові — з іншого. Питання є? В кінці перевіримо, хто більш чи менш толерантний.

Запитання

1. Для того, щоб не було війни...

а) неможливо нічого зробити, тому що війни будуть завжди;

б) потрібно розуміти, чому вони відбуваються.

2. У школі говорять про героїв, які виявили толерантність...

а) це тебе не цікавить;

б) ти хочеш дізнатися про цих героїв більше.

3. Ти протистоїш насильству...

а) насильством;

б) приєднуєшся до інших людей для того, щоб сказати «Ні!».

Скругленный прямоугольник: Чи виявляєш ти толерантність? 4. Товариш тебе зрадив...

а) ти помстишся йому;

б) ти намагатимешся порозумітися з ним.

5. Коли говорять про дітей, які постраждали від війни...

а) ти почув про це і забув;

б) ти шукаєш можливість для того, щоб проявити з ними солідарність.

6. Ти не згоден із кимось...

а) ти не даєш можливості йому говорити;

б) ти все-таки слухаєш його.

7. У класі, ти вже відповів...

а) ти хочеш відповідати ще;

Скругленный прямоугольник: б) ти даєш можливість відповісти іншим.

3. Підсумки

-Якщо у тебе переважають фіолетові нитки, це означає, що ти виявляєш велику толерантність, ти є майбутнім громадянином світу, ти відповідальний і солідарний. Поясни своїм друзям, як тобі це вдається.

Якщо на твоїй тростинці більше жовтих ниток, це означає, що ти не дуже толерантний. Але все можна змінити.

Гурток «Іграшка-сувенір»

Керівник: О.Волчук

Година спілкування
Милосердя й доброта - людства два крила

Мета: розширити поняття про милосердя, добре і співчутливе ставлення до інших. Вчити проявляти доброту, співчуття, турботу про інших. Розвивати почуття відповідальності за свої вчинки і викликати бажання робити добро людям.

Обладнання: сердечка, «дерево добрих вчинків», листочки, квіточки.

Хід спілкування:

І. Вступна частина

Краса людської душі — доброта

Освітлює дивним промінням людину.

Відома ця істина й дуже проста —

Добро накопичуй у серці невпинно!

Від сонця візьми промінець доброти

В долоньки свої — хай в них сонечко буде.

З любов’ю і ласкою в серці рости

І хай доброта розцвітає повсюди.

Найкращі у серці плекай почуття,

Щоб щирість і щедрість у ньому дзвеніла.

І людям даруй усміх свій, співчуття,

Бо в цьому — велика є сила!

ІІ. Повідомлення теми і мети. Мотивація.

- Сьогодні ми поведемо розмову про доброту і милосердя — дуже важливі і потрібні для кожного з нас чесноти.

Вправа «Мозковий штурм»

- Як ви розумієте слово «добрий»? Що означає бути добрим по-справжньому?

- Що означає слово милосердя?

Слово вчителя.

Бути добрим — це значить допомагати одне одному у біді, дарувати радість знайомим і незнайомим людям, захищати молодших і піклуватися про старших.

Милосердя — діяльне прагнення допомогти кожному, хто має в тому потребу. Воно є втіленням високої любові до ближніх. У християнському віровченні обов'язком кожної людини визначено такі милосердні вчинки: голодного нагодувати, спраглого напоїти, нагого одягнути, недужого відвідати, померлого поховати. Вияв духовного милосердя - це добра порада. Милосердя ґрунтується на таких якостях, як чуйність, уважність, доброзичливість.

Вправа «Добери слово»

- Давайте до слова доброта доберемо такі, які починалися б із перших букв цього слова і відповідали тим якостям, які нам слід проявити на занятті. Отже сьогодні ми будемо:

Д – дружніми, доброзичливі

О – обережними, охайними

Б – бадьорими

Р – розумними, радісними

О – організованими

Т – товариськими

А - активними

ІІІ. Основна частина

Розповідь керівника

Ця історія трапилась дуже давно у старовинному місті, де мешкав один мудрець. Слава про його мудрість розійшлася далеко за межі міста. Та жив у тому місті один чоловік, який заздрив славі мудреця. І от вирішив він придумати таке запитання, щоб мудрець не зміг на нього відповісти. Пішов чоловік на узлісся, спіймав метелика, заховав його у долонях і подумав: «Запитаю я в мудреця: скажи, о наймудріший, який метелик у мене в руках — живий чи мертвий?». Якщо він скаже «живий», я стисну долоні, і метелик помре; а якщо скаже «мертвий», я розкрию долоні, і метелик вилетить. Ось тоді усі зрозуміють, хто з нас розумніший. Так усе і сталося. Уловивши метелика, лихий чоловік попрямував до мудреця і запитав у нього: «Який метелик у мене, о наймудріший: живий чи мертвий?». І мудрець, який й насправді був дуже розумною людиною, відповів: «Усе у твоїх руках, чоловіче».

- Як ви гадаєте, що мав на увазі мудрець, коли так відповів чоловікові? (Що від самої людини залежить, житиме метелик, чи помре.).

- Правильно, але в цих мудрих словах є іще один зміст: від людини залежить, чого у світі стане більше — добра чи зла.

Робота із «сердечками доброти»

- Діти, чи хочете ви бути добрими? Добра людина завжди дарує радість тим, хто її оточує. Вона, як чарівні ліки, зцілює від багатьох хвороб. У кожного з вас на парті лежить маленьке сердечко. Візьміть його у долоні, заплющте очі, подумайте про рідних вам людей, які вас люблять. Ваші сердечка у цю хвилину сповнені любові і ніжності. Тепло своїх сердечок ви відчуваєте у своїх долоньках. Відчуваєте, яке тепло вони випромінюють? Розплющте очі. Нехай тепло і доброта ваших сердець не затримуються у долоньках. Напишіть на ньому своє ім’я.

- Ми зараз із вами складемо з ваших маленьких сердечок велике Серце доброти нашої групи. (На дошку прикріплюються сердечка у формі великого серця)

- Добро проростає в наших душах і серцях завдяки-старанням і бажанню його творити. Часто ми не замислюємося над тим, що таке добро і чому ми маємо бути добрими, милосердними.

Поради Шапокляк

- Усі ви знаєте мультиплікаційну героїню Шапокляк. Вона передала вам поради,

яких ви маєте дотримуватися. Зараз я їх зачитаю. Якщо ви згодні з ними, та кажіть «так», а якщо не згодні – «ні»

· Якщо біля твого дому нявчить маленьке голодне кошеня, зігрій його і нагодуй.

· Якщо твій друг упав на слизькій дорозі, слід довго і голосно сміятися, адже друзів не можна засмучувати.

· На день народження свого друга подаруй йому те, що у тебе завалялось.

· Якщо твоя бабуся захворіла, обов’язково провідай її – адже їй потрібна твоя увага.

· Якщо у твого друга з’явилася нова іграшка, якою він не дає тобі гратися, зламай її.

- Молодці, ви вибрали тільки корисні поради.

Конкурс «Народна мудрість»

- З давніх-давен вважалося законом допомогти знедоленому, нещасному, поділитися шматком хліба із голодним, заступитися за беззахисного чи каліку, порятувати хворого.

- Вдома ви повинні були підібрати прислів’я та приказки про доброту. Я починаю, а ви продовжуйте:

1. Дорогу, вибираючи круту, іди і сій – …. (сій доброту).

2. Добре діло…(роби сміло).

3. Робиш добро – не кайся, робиш зло – …(зла і сподівайся).

4. Хто людям добра бажає, …(той і собі має).

5. Роби добро – …(добро і буде).

6. Світ не без добрих …(людей).

7. Добрі справи …(прикрашають людину).

8. Сварка до добра …(не доводить).

9. Доброму всюди …(добре).

10.Так треба жити, щоб нікому…(зла не чинити).

- Живи, добро звершай!

Та нагород за це не вимагай!

Лише в добро і вищу правду віра

Людину відрізня від мавпи і від звіра.

Хай оживає істина стара –

Людина починається з добра.

Вправа «Дерево добрих вчинків»

- Як кажуть у народі, за життя людина має збудувати будинок, посадити дерево і виховати дитину. Тож зараз ми з вами посадимо Дерево добрих вчинків. Нашому дереву не вистачає листочків. У вас на столі лежать листочки, виберіть слова, які «притягує» до себе слово «добро».

Допомога, уважність, чистота, ненависть, тепло, співчуття, злість, взаємодопомога, байдужість, краса, щирість, піклування, світло, заздрість, вдячність, милосердя, жадібність, любов, чуйність, сонце.

(Діти прикріплюють листочки із правильними відповідями)

- На нашому Дереві не вистачає квіточок – власне добрих вчинків. Тож нехай на ньому розквітнуть квіти добрих справ, які ви вже зробили і ще зробите.

(Діти по черзі називають добрі вчинки і прикріплюють на дерево квіти.)

ІІІ. Заключна частина

- Яке гарне у нас деревце! Якщо постійно робити добрі вчинки, то воно порадує нас щедрим урожаєм. Я впевнена: якщо ви запам’ятаєте все сказане сьогодні й пронесете у своїх серцях по життю, то неодмінно будете добрими і милосердними.

Ніколи зла нікому не творіть,

Бо зло вертатися погану звичку має,

Добро творіть, усім добро робіть,

І втоми серденько нехай не знає.

Зразкових художній хореографічний колектив «Романтика»

Керівник :Слухаєвська О.М.

Тема: Людина починається з добра

Мета: Розвивати уявлення дітей про такі поняття моралі, як доброта, чуйність, уважність, ввічливість. Вчити оцінювати поведінку героїв літературних творів, характеризувати образи створенні музичним супроводом, збагатити словниковий запас образними висловами, прислів’ями, приказками. Виховувати жити в мирі, добрі та злагоді.

Хід заняття:

І. Організація вихованців до заняття.

ІІ. Вступне слово акомпаніатора та керівника гуртка.

- Доброго дня, любі діти! Я прошу Вас хвилинку постояти. Хай першими сядуть уважність та щирить, другими - сердечність та чуйність, а згодом - доброта та милосердя. Ви завагалися? А чому? Я не випадково зупинила Вас. Кожен на хвилинку замислився над чистими джерелами своєї душі. Поверніться, будь-ласка, один до одного, покладіть долоні своєму товаришу. Ви відчуваєте тепло його руки. Це тепло його серця і тепло душі. Воно зігріває Вас, так як і багатство Ващих душ може зігріти ближнього.

ІІІ. Повідомлення теми та мети заняття.

- Розпочинається година доброти,

Тож прошу Вас серця свої відкрити,

Щоб зрозуміти і запам'ятати,

Лише з добра усе бере початок!

Мудрець сказав: "Краса врятує світ""

Але уже на протязі століть '

Панує істина проста:

«Наш світ рятує доброта»

VІ. Основна частина.

- Доброта - найбільша цінність нашого життя. Так, це саме та якість, що коштує так дешево, але цінується так дорого. Її не можна купити ні за які гроші, вона по краплиночці виховується змалечку, її вбирає дитина змолоком матері і на протязі усього життя дарує світу.

- Діти, спробуймо поміркувати разом. На що, на вашу думку, схожа доброта? (Діти висловлюють свої думки)

- Так, і мені здається, що вона схожа на тепле, ласкаве, усміхнене сонечко.

- Скажіть мені, будь ласка, а яку людину можна назвати доброю? (Вихованці відповідають).

- Скажіть, діти, а доброта зажди справжня? Я зачитаю Вам невеличку розповідь, а Ви спробуйте здогадатись, де прояв дійсної доброти, а де лише було одягнуто її маску.

Серед поля стоїть маленька хатинка, її побудували, щоб у негоду люди могли сховатись і пересидіти у теплі.

Одного разу серед літнього дня захмарило, і пішов дощ. А в лісі було в цей час троє хлопців. Вони сховалися в хатинці й дивилися, як із неба ллє дощ, як з відра.

Коли бачать: до хатини біжить ще один хлопчик. Незнайомий. Мабуть, з іншого села. Одежа на ньому мокра; як хлющ. Він тремтить від холоду. І ось один із тих хлопчиків, що сиділи в сухому одязі, сказав: «Як мені тебе шкода».

Другий теж промовив красиві жалісливі слова: «Як страшно опинитись у зливу серед поля. Мені шкода тебе!».

А третій не сказав ні слова. Він мовчки зняв із себе сорочку і подав її змокрілому хлопчику! Той скину мокру сорочку та одягнув суху.

В. О. Сухомлинський

- Діти, скажіть, хто , на Вашу думку, проявив справжню доброту? Чи завжди гарні слова і гарні справи співпадають? (Учні міркують і висловлюють свої думки)

- (Підводячи підсумок) Так, дійсно, справжня доброта німа. Людина, яка робить добро за велінням серця, ніколи не буде вихвалятися цим, хизуватись своїм вчинком перед іншими.

Доброта

По теплій зливі і грозі

Прошу любовію святу,

Щоб сонце сяяло в росі,

Налийся, світе, добротою,

Немов дзвінковою водою,

По теплій зливі і грозі.

Людської треба доброти,

Щоб цвіт з'являвся на калині,

Щоб ночі в ранок перейти.

Щоб соловейко тьохкав нині.

Природі, звірові, людині -

Людської треба доброти.

Благаймо, нині доброту.

Спасти земні й небесні стежі,

Сльози і поту гіркоту,

Спасти тополь зелені вежі,

Планету й людство од пожежі,

Благаймо нині доброту.

Бо може тільки доброта

У цій землі, у цьому літі,

У цьому хлібі, що зроста

Любов'ю й вірою в цім квіті,

Життя відстояти на світі.

- Доброта — категорія не абст­рактна. Вона в конкретних вчинках людей, саме у вчинках, а не в словах. Є люди, які на перший погляд здаються добрими, а варто придивитися уважніше і не можна позбутися відчуття фальші, нещирості, ли­цемірства. Чому? Здається, все в цій лю­дині є - і м'якість, і лагідний погляд, і підбадьорливі слова в потрібний момент, але раптом розумієш, що вона абсолютно байдужа до твоїх проблем, що вона просто прикидається доброю, можливо, заради власної вигоди.

- Не випадково люди провели чітку межу між людиною доброю і добрень­кою. Добра справа - це справа копітка. Тут мова йде про особисту відповідальність за долю людини, її вчинки. І тут гарними фра­зами вже не обійдешся. Потрібно діяти – в будь-який момент прийти на допомогу, вміти поступитися своїм заради чужого. Власне, добро - завжди дієве, воно ніколи не буває пасивним, бо пасивне добро - це вже не добро.

Найогидніші очі - порожні,

Найгрізніше мовчить гроза,

Найнікчемніші душі - бездушні,

Найпідліша - брехлива сльоза.

Найпрекрасніша мати - щаслива.

Найсолодші вуста - дорогі,

Найчистіша душа - незрадлива,

Найскладніші люди - прості.

Але правди в брехні не розмішуй,

Не ганьби все підряд без пуття,

Бо на світі лиш той наймудріший,

Хто найдужче любить людей і життя.

(Пісня: «Доброта» виконують вихованці

хореографічного гуртка «Романтика»)

Добрим бути — зовсім це непросто,

Не залежить доброта від зросту,

Не залежить доброта від віку,

Добрим треба бути нам довіку.

Приспів:

Тільки треба, треба добрим буть

І в біді про друга не забудь,

І закрутиться земля скоріш,

Якщо будем я і ти добріш.

Добрим бути — зовсім це непросто,

Не залежить доброта від зросту,

Доброта нещира не буває,

Нагород вона не вимагає.

Приспів.

Доброта з роками не старіє,

Доброта від холоду зігріє.

Якщо доброта, як сонце світить,

То радіють і дорослі й діти.

Приспів.

Гра «Зірочка й краплинки»

- Тягнімося до добра, немов до світла.

Пам'ятаємо, що...

Вихованці: Я людина, я мушу дбати, щоб цвіла земля.

Сторінки свого роду треба знати і свято обері­гати.

Вартий пошани сивий волос і старенький ти­хий голос.

Я люблю і шаную маму й тата.

Дай Боже, щоб я виріс, у школі добре вчився.

Моя рідна школа — святиня моя.

Людей буду я любити, добро й ласку їм чи­нити.

Любов і милосердя хай запанують у душі моїй.

Святим для мене стануть слова «Людина лю­дині друг».

Хай світом править доброта.

Хай творить тисячі чудес,

Вона на цій землі свята,

Вона сягає до небес.

- Життя... Давйте зараз поміркуємо над тим «Що мені приносить радість».

Прийом «Авторське крісло»

(Діти по черзі сідають на стуло і висловлюють свою думку)

Мені приносить радість, коли світить сонечко.

Мені приносить радість, коли настає літо.

Мені приносить радість, коли я росту.

Мені приносить радість, коли на небі з'явля­ється веселка.

Мені приносить радість, коли в мене День на­родження.

Мені приносить радість, коли приходять новорічні свята…

Релаксаційна вправа «Квітка доброти».

Мета: дати можливість учасникам відпочити, розслабитися, відчути себе добрими, щасливими, розвивати уяву. Допомогти дітям усвідомити, що добро потрібне кожній людині. Вчити нести добро іншим через добрі справи. Розвивати уявлення про достоїнства лю­дини, цінність яких визнана в суспільстві, розвивати мотивацію до аналізу чужих вчинків і самоаналізу. Ви­ховувати прагнення творити добро і ціну­вати його.

Хід вправи

А зараз закрийте очі і уявіть, що у вас у руках знаходиться чарівна квітка - Квітка Доброти. Ваші руки відчувають незвичайне тепло, квітка зігріває вас, ваше тіло, вашу душу. Ви протягуєте руку і розглядаєте Квітку Доброти. Уявіть собі якого вона кольору. Якого розміру? Можливо, вона має запах. А можливо, ви чуєте приємну музику, яка лине від квітки... І вам хочеть­ся її послухати. Подумки зберіть усю добро­ту від Квітки Доброти й помістіть у своє серце. Ви відчуваєте, як доброта входить у вас, як зігріває вашу душу, несе радість... Я хочу, щоб сьогодні й надалі ви відчували допомогу від Квітки Доброти. І коли у вас неприємності, або погано на душі, можна собі допомогти тим, що ми робимо зараз: уявити в руках Квітку Доброти і подумки помістити її в своє серце.

Запам'ятайте такі слова: «Людина жи­ве лише один раз, і так хочеться зали­шити добрий слід на згадку про себе. І що б не сталося в житті у кожного з вас, завжди пам'ятайте, що ви живете на планеті Земля і носите ім'я Людина. А людина починається з добра. І творити добро - значить бути щасливим». Отже, я бажаю собі і вам всім щастя. А зараз продовжуйте по колу бажати собі та один одному добра. Фраза «Я бажаю собі і всім вам...».

«Добре вихована людина - це наша щас­лива старість, погано вихована людина - це наше горе, наші сльози, наш біль», - так сказав А.С. Макаренко. І це не заперечно. Батьки і діти. Вічна проблема. Ми хочемо від своїх чад любові, слухняності, покірли­вості, розуміння, і так часто самі позбав­ленні цих почуттів. У вашому характері так багато здорового, прекрасного і широ­кого. Ваше маленьке серце таке ж велике, як і світанок над далекими пагорбами.

- Милосердя й доброта - як два крила, на яких тримається людство. Як же могло статися, що милосердя втратило сьогодні свою цінність, а його зміст звівся в основному до милостині? Невже для то­го щоб виіскрити доброту з наших сер­дець, потрібен землетрус чи Чорнобиль? Хіба без них не можна бути милосердни­ми? Хіба в звичайному плині життя немаї людей, які потребують допомоги? Ще з давньоруських часів благодійність була в традиціях нашого народу. Цілком природ­ним і закономірним вважалося допомогти знедоленому, нещасному, поділитись шматком хліба, дати притулок бездомному і захистити старість і немічність, порятува­ти хворого чи каліку, захистити скрив- дженого. Доброта і милосердя — багатотоликі. Потреба в них повсякчасна. Навіть тоді, коли немає біди, навіть там, де гори спокійні й твердь земна не хитається підногами.

- Тож хай світлими і чистими будуть ваші помисли, а всі справи — щи- рими. А щоб знищити кривду, неприязнь, нещастя, у кожного закладено так багато добра. Не шкодуйте його роздавати родичам, друзям, незнайомим, не лінуйтесь щодня робити найлегшу справу - дарувати хоч краплину добра всьому живому землі. І негаразди щезнуть.

Подивіться навкруги і уявіть собі, є поруч тільки гарні люди, які завжди допоможуть, підтримають. І нехай кожен із вас задумається: «А чи все я зробив для того щоб людям було біля мене затишно спокійно?». Тож пам'ятайте, що доброта - ознака сили, а не слабкості. І нехай завжди супроводжують вас слова геніального поета Т. Шевченка: «Раз добром нагріте серце - вік не охолоне». Віддані люди, тепло і душевна доброта обов'язково повернуться до вас. Бо ми послані на землю, щоб примножувати добро і красу, творити земний рай, а не бути лише споживачами. Маємо таке коротке життя, тож хай не буде в ньому місця злим помислам, оживає істина стара: людина починається з добра. Нам би про душу хоч не забути,

Що потребують дощу і суші

Нам би хоч трохи добрішими бути,

На довгім життєвім шляху.

Ми лише раз, так уже повелося,

Хай романтика віри й любові,

Живемо на цій грішній землі...

Слова людського тепла й доброти

Хай прокинуться сплячі душі,

Нам порожнини в душах заповнить

Що як квіти у квітнику.

Куди вже війнули байдужі вітри

VІ.Підсумок заняття:

- Ну що ж любі діти, підходить до завершення наша виховна година, я вірю в те, що від сьогодні стала добрішою кожна дитина. Я вірю, шо запалений вогник доброти поселиться у ваших серцях і з ним ви будете іти по житті до своєї мети. А ще я хочу, закінчуючи нашу зустріч, побажати вам: нехай промениться доброта у ваших очах, а із серця струменить співчуття, милосердя, повага до людей, і живіть так, щоб легше жилося поруч із вами. Сійте тільки зерна доброти і проростуть вони врожайною нивою.

Я вірю в силу доброти,

Що кривди розбива пласти

Добро завжди сильніше злого,

Красою тулиться до серця

Дає наснагу, щоб цвісти

Я вірю в силу доброти

І світлу обирать дорогу.

Що має долю роботящу

Я вірю в силу доброти,

Що хоче, щоб і я, і ти

Що на торжку не продається.

І все було у світі краще...

- Ми щиро дякуємо шановним гостям, які були сьогодні з нами. .

Нехай любов земна і доброта сердечна

Завжди крокують поруч з Вами у житті!

Кiлькiсть переглядiв: 1816

Коментарi

Новини

Опитування

Хто відвідував наш сайт?

Календар

Попередня Травень 2024 Наступна
ПВСЧПСН
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031